אבו דאבי: נחנך בית כנסת על שם הרמב"ם

נתי קאליש No Comments on אבו דאבי: נחנך בית כנסת על שם הרמב"ם

בטקס צנוע נחנך בית הכנסת ע״ש הרמב״ם ב"בית משפחת אברהם", בו נבנו זה לצד זה בנפרד, מרכז לנצרות ולאסלאם שכולל מסגד, כנסייה ובית כנסת ראשון באבו דאבי בירת איחוד האמירויות

צילום: באדיבות 'ועידת רבני אירופה'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בטקס צנוע בהשתתפות רבנים אחמי״ם ואישי ציבור התקיים באבו דאבי קביעת מזוזות וטקס חנוכת בית הכנסת הגדול על שם הרמב"ם השוכן כבוד במבנה מרשים מאוד.

בית הכנסת המפואר המתנשא לגובה רב נבנה בתוך מתחם שהוכרז ע"י השלטונות כ'בית משפחת אברהם' ובו נבנו זה לצד זה בנפרד, מרכז לנצרות ולאסלאם שכולל מסגד, כנסייה ובית כנסת ראשון בבירת איחוד האמירויות. שלושה מבנים נפרדים שממוקמים סביב חצר מעוצבת ומגוננת שהיא גג של מבנה מרכז מבקרים משותף. 

רבה של צרפת וסגן ראשון לנשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב חיים קורסיה שייצג את הועידה בטקס חנוכת בית הכנסת התכבד בקביעת המזוזה. 

video
play-sharp-fill

בדברי ברכה אמר הרב קורסיה כי ״בכל חנוכת בית כנסת ובית מדרש אני מתרגש ליטול חלק בחנוכת משכן לה ולתורתו ובוודאי כשבאים לחנוך משכן לה׳ ושער לשמים במדינה כמו אבו דאבי. ואני תפילה כי הקהילה היהודית והמבקרים ימצאו כאן בית לשם ולתפארת ולתהילה ויקוים בנו בקרוב; "והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפילתי, עולותיכם וזבחיכם לרצון על מזבחי כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים״.

בטקס השתתפו: רבה של בריטניה ונשיא עמית של הועידה הרב אפרים מיירביס. סגן יו״ר הועדה המתמדת ורבה של ז׳נבה הרב יצחק דיין. רב איחוד האמירויות הרב יהודה סרנא. הרב דוד רוזן. אחמי״ם ואישי ציבור ואורחים מאירופה וארה"ב.

הרב דיין עם שר הדתות של איחוד האמירויות

יו"ר המתחם אמר כי "אדריכל המבנה החדש הוא סר דיוויד אדאג'יה מגדולי האדריכלים המתגורר בטנזניה ובמתחם הושקעו מיליוני דולרים. אנו מאמינים כי המקום הדתי יהפוך לסמל של ערכי אבו דאבי ושאר האמירויות: גם בזה אנו מצהירים כי אנו מדינה שיכולה להפוך לבית לאנשים ממקומות שונים עם אמונות שונות. זהו צעד נוסף ביוזמות שאבו דאבי עושה כדי להפוך את עצמה לאחד מהמקומות שהכי טוב לחיות בהם".



0 תגובות